שאלה:
האם מותר לזוג לעשות בבית שלהם שבע ברכות, כאשר בעלת הבית נמצאת בתוך שנה לפטירת אביה
תשובה:
שלום וברכה
אם יש צורך מיוחד שהשמחה תערך דוקא אצלכם, נראה שמותר.
מקורות:
בהגה' רעק"א סי' שצא כתב בשם הגה' אשרי, שכאשר צריכים לאבל להשלמת מנין [או לפנים חדשות] מותר לו להשתתף בשמחה, וכל שכן כאשר נזקקים לביתו. האשה האבלה תסייע בהגשת האוכל, וכך יהי נכון יותר.
כן נראה.
האם יש מניעה שהאבלה תאכל יחד איתם כשהיא מסייעת במלצרות?
יש לשבת בצד, אבל לא צריך להיות בחדר אחר.
מדוע בעצם היא לא יכולה לאכול איתם אחר שהיא ממלצרת?
כתוב בפוסקים לשבת בצד ביחידות, ראה פני ברוך כ, יז ומקורותיו.
א. לפי מש"ש מה הכוונה "לשמש שלא במקום שמחה שהקילו העולם". וכי אילו יושבת בצד "או" אף במטבח,אי"ז מקום שמחה?
ב. לפי מ"ש שם בשאלה הנ"ל מאחר ומדובר לא בקרובי משפחה,לכאורה צריך להיות אסור.
החדר של השמחה בסלון זה מקום השמחה והמטבח לא.
כאן שהיא עושה את זה בבית שלה, יותר מתבקש שהיא נכנסת ומסייעת וכו', אני מניח שגם יש קירבה נפשית גדולה היא הרי לא סתם עושה בבית… ולכן לא נראה לאסור.
אני שואל,איך כשהיא יושבת רק במטבח,סמוך למקום השמחה (סלוןם) אי"ז נחשב מקום שמחה.
אולי הרעיון הוא עצם ההיכר?
תשאל אותה אם זה אותו דבר כמו לשבת עם כולם ליד השולחן…
השאר תגובה