שאלה:
שלום , האם לפי חישוב רבנו תם , לא היה צריך גם לקבל את השבת 48 דקות אחרי השקיעה? ועד אז מותר לעשות מלאכה, אלא שחוששים לחילול שבת .
אבל לפי שיטתו היה אפשר לעשות כן לפי שזה יום גמור?
תשובה:
פשוט וברור ששיטת רבינו תם היא בין לקולא בין לחומרא, אלא שכיון שהעיקר להלכה אנחנו נוקטים כדעת האונים, רק לחומרא אנחנו חוששים לשיטת רבינו תם, ואפילו אותן מעט הילות שנקטו לעיקר כשיטת רבינו תם, ודאי לא נהגו להקל כנגד שיטת הגאונים שהוא ספק איסור סקילה של חילול שבת החמור. אמנם יש מעט קהלות חסידים שמשום מה נקטו לקולא כדברי רבינו תם לגבי איחור זמן תפילת מנחה.