לתרומות לחץ כאן

האיסור להביא עצמו לידי ניסיון

שאלה:

שלום הרב.
שמעתי שאסור לאדם להכניס את עצמו לניסיון, ואם הכניס עצמו ועמד בניסיון- הוא נקרא רשע ואין לי שכר על כבש את היצר.
מצד שני הגמרא מביאה דוגמא סותרת. שהרי יש מקרה שיהודי הלך לפרוצה לעשות איתה עבירה ועפו לו הציציות על פניו, ואז הוא נמנע מלעשות איתה עבירה. ורשום ששכרו קיבל בעולם הזה ולעולם הבא אי אפשר לשער כמה. איך אפשר לישב את זה ?

תשובה:

שלום וברכה

אין קשר בין שני הנושאים שהזכרת. אדם שמביא עצמו לניסיון ביודעים מתוך מטרה לעצום עיניו, כאותה גמרא במסכת בבא בתרא על ההולך על שפת הנהר בשעה שהנשים רוחצות שם ועוצם עיניו נקרא רשע על שהביא עצמו לניסיון. אל כמובן על כל חטא יש גם אפשרות של תשובה, וכמו הגמרא השניה שהזכרת. גם אדם שהביא עצמו לניסיון ומתחרט ויודע שזה אסור ומקבל על עצמו שלא להביא עצמו לניסיון עוד, תשובתו מתקבלת. כל הנושא כשאינו חוזר בתשובה, אדרבה, הוא חושב שהוא עוד צדיק, שהרי הוא עוצם עיניים… וכך הוא מתכוין להמשיך לעשות [כמו למשל אדם שיש לו אינטרנט שאינו מסונן והוא לא גולש למקום אסור, אדם כזה מביא על עצמו ניסיון כל רגע, ואינו מתחרט על כך…].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל