לתרומות לחץ כאן

ביטול איסור לכתחילה – פרי טחון

שאלה:

1] יש רב שרשם:
לספרדים,
מותר לקנות תותים טריים בכשרות רבנות,
לשטוף אותם שטיפה רגילה,
לחתוך את מקום חיבור העלים עם קצת מהתות,
ולטחון אותם טחינה דקה.
למרות שבוודאי יש בתותים האלו תולעים.
כל התולעים נטחנות, ואין בהן חשיבות של בריה שלמה.
ואין בזה משום מבטלים איסור לכתחילה,
משום שאין בכוונתו להרבות את כמות התותים, ע"י התולעים הטחונות.
מתוך:
ט"ז, יו"ד, סימן צ"ט, סעיף ו'.
שו"ע, יו"ד, סימן פ"ד.
השאלה:
האם זה נכון?

2] איך זה מסתדר עם:
"דבר שכל בני האדם סולדים ממנו,
גם למי שאינו סולד ממנו אסור לאוכלו,
שבטלה דעתו אצל דעת כל אדם.
[מתוך: פר"ח, יו"ד, פ"ד, ג'.].
"כל" הכוונה "רוב גדול", ולא "כל" כפשוטו.
שאחרת איך יכול להיות שבכל זאת יש "מי שאינו סולד",
שבטלה דעתו אצל דעת כל אדם.
השאלה:
האם באמת ניתן לומר,
שלא רוב-גדול שהוא בגדר "כל" היהודים האורתודוקסים,
סולדים מאכילת פרי טחון אם הוא בוודאי מכיל חרקים טחונים?

תודה.

תשובה:

שלום וברכה

אינני יודע למה כוונתו במקורות שכתב, ובכל מקרה ממש לא מדוייק מה שכתב, ראה מה שכתבתי בזה כאן בהרחבה.

אני לא חושב שניתן לקבוע שאנשים סולדים מאכילת תותים.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל