שאלה:
מדוע אומרים בשמונה עשרה 'בונה ירושלים' בלשון 'הוה' ולא יבנה ירושלים בלשון עתיד
תשובה:
שלום וברכה
שאלתך מכוונת ליסוד עמוק מאוד, עיקר בנין ירולשים הוא בירושלים של מעלה, רק כשיתרצה לנו הקב"ה לשכון בירושלים של עלה יבנה גם למטה. ואם כן, מאחר והבנין האמיתי של בית המקדש הוא על ידי בניית בית המקדש של מעלה, בזכות התשובה והתפילה, מבואר נוסח חתימת הברכה "בָּרוּךְ אַתָּה ה' בּוֹנֵה יְרוּשָׁלָיִם" בלשון הווה, כי בכל תפילה ומצוה אנו בונים את ירושלים של מעלה בהווה, כדברי מהר"ש מניקלשבורג (דברי שמואל, פרשת בחוקותי עמ' קלב) "הנה כל מה שמתקן האדם, הוא גורם תמיד בנין ירושלים של מעלה, וכמו בבנין בית, ישים אבן על אבן עד שיגמור הבנין. ומשום זה אנו אומרים בתפילה בונה ירושלים בלשון הווה, כי באמת בכל יום ויום נבנה לאט לאט".
מחיה המתים רופא חולים המחזיר שכינתו בכל ברכה זה כך
נכון אבל זה לא היתה שאלה, ברור שזה גם בהווה.
השאר תגובה