לתרומות לחץ כאן

שטיח כניסה שכתוב עליו בואכם לשלום

שאלה:

ידוע ש"שלום" נחשב כאחד משמותיו של הקב"ה ולכן אין להזכירו במבואות מטונפים.
אך מחיקה למען שלום מותר.
או אמירת שמו של אדם והדומה לזה.
וכאן השאלה
האם מחצלת שטיח בכניסה לבית שכתוב עליו בואכם לשלום צאתכם לשלום זה בגדר מבואות מטנופים?
או שיש בזה גדר של הבאת שלום השכנת שלום חיבור בין בני אדם הנכנסים והיוצאים?

תשובה:

ראשית חשוב לציין שלא אמרו בשום מקום שידידות ונעימות ויחסי שכנות מותר למחוק בשבילם שם ה'… לענין סוטה הנאסרת לבעלה שיש כאן חורבן של משפחה נאמר שמי שנכתב בקדושה ימחה על המים, זה מקרה קיצון שחלילה ללמוד ממנו למקומות אחרים.

ולעצם שאלתך:

בפוסקים מבואר, שמלבד מה שלא הקפידו על תיבת שלום שלא תבוא לידי ביזיון, ורק מעטים מקפידים שלא לכותבה באגרות וכו', גם לדעת המחמירים בעיקר הוא בברכת שלום, שכוונת המברך להתפלל בשמו של הקב"ה, אבל מה שנעשה כביטוי בעלמא, או לקישוט או לומר שיש שלום בעולם, אין בו קדושה.

על אמירת שלום במקומות המטונפים ראה כאן.

מקורות:

פתחי תשובה יורה דעה סימן רעו ס"ק כח:

(כח) שלום עיין בש"ת בא"ח סימן פ"ד סק"ב שכתב דבבר"י סימן פ"ה כתב דרובא דעלמא אין נזהרים כו' ע"ש. ועיין (בתשו' רדב"ז החדשות סימן ר"ב /ר"כ/) שכתב דמה שיש ליזהר היינו בזמן שאילת שלום דבאותה שעה מתכוין לתת שלום לחבירו מאת בעל השלום כמו שאמר בועז לקוצרים ה' עמכם אבל אם בא לכתוב שיש שלום בעולם או בין פלוני לפלוני וכיוצא בזה שהוא ספור דברים אין צריך ליזהר שהרי אינו מכוין לשם ולא חייל עליה קדושה.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל