שאלה:
אשתי כבר לא יכולה להוליד מסיבת סכנה על פי התייעצות של רופאים ומורה הוראה
השאלה האם יש קולא לעשות תשמיש ביום, או בלילה לאור החשמל
ראיתי בערוך לנר במס׳ נדה מא שאם האשה מוחלת כך שאין חשש שיראה דבר מגונה, וכבר לא יכולה להוליד, אין בעיה. ומצד ישראל קדושים הם זה לא איסור אלא הנהגה טובה וכדאית. האם יכולים לסמוך על זה לעת הצורך או שיש חולקים עליו
אם אפשר לקבל מקורות אשמח מאד
תשובה:
שלום וברכה
לא מצאתי את הערוך לנר שציינת, ומכל מקום בפשטות אין שום סברא בחילוק זה, שהרי שלושה טעמים יש בדבר, שמא יראה בה דבר מגונה ואהבת לרעך כמוך, ולא מצינו שמועילה על זה מחילה, היא הרי לא יודעת שזה עשוי לקרות, ומלבד זה כתב בסדר היום עוד שני טעמים, משום שהוא דרך עזות לבעול בגלוי אפילו בפני אשתו, וכדי שלא להרבות תאותו יותר מידי, ולשני טעמים אלו אין מחילתה מועילה כלום.
ראה תשובה כאן מאתר זה שיש מקרים בהם ניתן להקל בדבר
https://din.org.il/2018/05/23/%D7%A7%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%97%D7%A1%D7%99-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9D/
מה גדר יותר מדי?
כי מצד שני מצינו שאדרבה צריך להרבות תאווה. הן מּצד ב ששח ושחק ועשה צרכיו הן מצד משפחת בית מונבז ששמשו ביום מתוך שעייף וקץ בה
נכון אבל זה לא רלוונטי לשאלת השואל, כאשר יכולים בלילה רק רוצים ביום אין סיבה להתיר.
"יותר מידי" הכוונה שנכון שזה צריך להיות עם הנאה וחשק, אבל לא להיות שטוף בזה. ואגב, זה חשוב לא רק לעבודה הרוחנית של האדם אלא גם לזוגיות, היחסים הם כלי גדול מאוד לביסוס וחיזוק הזוגיות, כאשר הוא נעשה למלא תאווה ותו לא, הוא בעצם לא בונה זוגיות אלא פורקן יצרים. לכן, המינון הזה של הנאה משותפת ורצון להנות אחד את השני, ולא תאווה יותר מידי, הוא זה שבאמת מרומם ומחזק את הזוגיות ויוצר אהבה בין בני הזוג.
השאר תגובה