שאלה:
מצב מרפאות השיינים בעירי בפרט בקופה שלי שאין תורים, יש תלונות ששמענו לפעמים אפילו מרופאים של הקופה על המקום (בעיקר לפני שעזבו), הרופאים פעמים לא מקצועיים כמו אחד שהשבוע אבחן חורים היכן שאין ואפילו עשה שורש כשלא היה צריך כפי ששמענו מרופא בכיר במרפאה, וכן הלאה על זה הדרך
קיימת אפשרות לתביעה על פניו , ומן הסתם מותר לפנות לערכאות כי קופה לא תבא לבית דין.
הרווח הוא שצדק ורצינות ייעשו, ואולי אפילו קופה מהצד ואולי זיכוי עתידי, האם תמיד על בן תורה לוותר.
מצד שני אפשר לקחת את זה עם אמונה ולא לשבור כלים. אשמח לשמוע את הצדדים שלכם איך להסתכל על האירוע.
אגב מחמת חוסר תורים ועובדה שכל העת צריך לחייג שוב להיכנס לרשימת המתנה (דבר שלא נאמר לנו) ילדי קיבל 2 טיפול שורש כי החורים לא היה מי שטיפל בהם…
וגם השורש שכן נעשה לילד שלנו, רק אחר שאיימנו על הקופה שננקוט צעדים אם לא יטפלו בפה של הבת.
קיצרתי ולא הארכתי בכל חוסר השירות של הקופה
תשובה:
שלום וברכה,
מותר להתלונן ולתבוע על ליקויים שיש בקופ"ח. אין סיבה לא להתלונן. ושמעתי מהגרמ"מ שפרן שליט"א שאוי לנו אם הציבור החרדים לא יתלוננו בגלל טענות של דת, הם ידעו שבציבור שומרי תו"מ אפשר להתעלל.
החזו"א באמונה ובטחון סובר שאם ההלכה קובעת שמי שפותח חנות לידו ויש לו זכות למנוע אותו משום יורד לאומנות, אז התביעה נגדו היא בגדר השתדלות הפרנסה, ויש לעשותה.
בהצלחה.
היות וקופת חולים לא באה לבית דין אפשר ללכת מיד לערכאות?
גם אם הרופא שומר תורה?
והאם אפשר ממילא לתבוע הכל בערכאות לא רק מה שההלכה מתירה (עגמת נפש, רשלנות רפואית וכולי)?
החזון איש מדבר על ירידה לאומנות אך לא שיש חובה מצד פרנסה לתבוע על כל דבר שניתן הלכתית
את הקופ"ח אפשר לתבוע בערכאות. את הרופא אפשר לתבוע רק אם יש לו ביטוח. ומסתמא שהוא מבוטח.
נכון, אבל את העיקרון רואים בחזו"א שלא אומרים שאם השני מזיק זה גזירת שמים ולא לתבוע, אלא מותר לתבוע וזה לא סותר את גזירת שמים.
לא מעוניין לתבוע את הרופא אלא את הקופה. מותר לתבוע הכל אם כן בלי בית דין .
ולא לחוש אם הרופא יינזק עקב התביעה.
מותר לתבוע את הקופה – אם תצליח.
השאר תגובה