שאלה:
אדם שקנה ממני חפץ ובסוף הוא לא מעוניין בו מסיבות אמיתיות
שנתחדשו לאחר המקח.
האם הוא רשאי לבטל את המקח אם הוא לא משך את החפץ אפילו שנתן מעות? שכן מעות לא קונות.
ומה הדין שבגללו הוצאתי מעות לשלוח לו את החפץ.
תשובה:
שלום וברכה,
בדברים שיש בהם חוק הגנת הצרכן שהקונה יכול לבטל את העיסקה תוך זמן מסוים, מותר לקונה לבטל את העיסקה, ואין בכך איסור.
בדברים שאין חוק לבטל ולא היה קניין אלא היה רק תשלום מעות, נפסק להלכה שכסף לא קונה במטלטלים ולכן יכול הקונה לבטל את העיסקה, אבל יש עליו קללת 'מי שפרע' כשמבטל את המקח. והקונה יהיה חייב לשלם את הוצאות המשלוח שהמוכר הוציא בעקבות ההזמנה.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע סימן קצח. והקונה חייב לשלם את הוצאות המשלוח, כדין לך ואבוא אחריך שחייב לשלם לו יציאותיו – שו"ע סו"ס יד.
אם ביטול המקח יהיה מחמת סיבות אמיתיות, לדוגמא שהיא הזמינה דבר שעכשיו אין לה שום צורך בו, אז לא יהיה בעיה של מי שפרע.
האם גם בכזה מקרה היא צריכה לשלם את דמי המשלוח?
כן. את דמי המשלוח חייב לשלם בכל מקרה אם הבעיה לא הייתה במקח.
השאר תגובה