שאלה:
א. האם ברכת בורא פרי הגפן שמברך הסנדק או המוהל פוטרת אותו מלברך שוב כשמתיישבים לעשות לחיים לאחר התפלה?
ב. כשמישהו יוצא יד"ח קידוש, האם פטור ג"כ מלברך בפה"ג בסעודה?
תשובה:
שלום וברכה
אני מניח שבכוונתו של המברך גם על שתיית הלחיים אחר כך ואינו צריך לברך שוב.
אדם שטעם בקידוש, אם הוא רגיל לשתות יין בסעודה אינו צריך לברך שוב, אבל אם אינו רגיל לכך, לא היה זה בדעתו בשעת הברכה, וחובה עליו לברך שוב.
מקורות:
משנה ברורה סי' קעד ס"ק ג,ו ובשער הציון ס"ק יב.
בשאלה ב' – אולי השו"ע איירי כשהוא מברך ולא כשהוא יוצא. מנין שה"ה כשיוצא בברכת אחר?
אין הבדל בין המברך למי שיוצא ממנו ידי חובה, שהרי השומע כעונה ונחשב כאילו הוא בירך בעצמו. ההבדל יכול להיות לגבי שאר משקאות אם יברך עליהם בסעודה.
השאר תגובה