שאלה:
כשנפסק להלכה לנהוג בתעניות כמו בתשעת הימים זה אומר עשרה בטבת שחל בערב שבת לא להסתפר והמקלחת כמו בעש״ק חזון?
מי שכבר קיבל שבת יכול להיות בעל קורא במנחה?
תשובה:
שלום וברכה
כוונתך לדברי הביאור הלכה בתחילת סי' תקנא, כידוע, מקור דבריו מאליה רבה ורבים כבר העירו שיש טעות דפוס באליה רבה ולכן לא נהגו להחמיר בכך כלל. ובודאי הרחיצה לכבוד שבת קודש היא כרגיל לגמרי, ומותר גם להסתפר לכבוד שבת [אפילו למי שמחמיר בכך בכל התעניות], ראה רוח חיים סי' תקסו ס"ק ד, וראה עוד שבט הקהתי ח"א סי' קפא וקובץ מבית לוי שנת תשפ"א, וע"ע ציץ אליעזר ח"ז סי' מט פרק יא אות ג.