שאלה:
בסוף יו"ד קצח פסק המחבר (רמ"א פליג) שאין לבעל רופא לבדוק דופק לאשתו נדה ונקט בדבריו הש"ך וכן הב"ש באהע"ז וכן נראה מהגר"א שדעתו דלהר"מ שאיסור נגיעה היא אביזרייהו ויהרג וכו' היא גם בנגיעה שלא של חיבה וגם בכל אשה (דלא כהתה"ש שם), וא"כ יצא שאסור לגעת בכל אשה מדאו' גם במקום פיקו"נ, וכן יהיה אסור לאשה להיות מטופלת אצל רופא (כשאין הפסק בגד), השאלה היא אם זה נפסק להלכה- להולכים אחר המחבר, תודה
תשובה:
בערוך השלחן סעי' כו-ז ובשו"ת זרע אמת סי' קטז כתבו שהשו"ע אמר דבריו רק בחולה שאין בה סכנה, וכן הקלו למעשה ברוח חיים לר"ח פלאג'י ובשו"ת תורה לשמה סי' תצד, וכתב שהשו"ע גם רק כתב דבריו בדרך אפשר ולדינא בשעת הדחק שאין אחר ויש סכנה, ימשש לה הדפק. וראה עוד טהרת הבית יב, מו. וכן הובא בנשמת אברהם בשם הגרש"ז אויערבך, שכיון שבשו"ע לא כתב שהוא יהרג ואל יעבור, אלא שהגר"א הביא כך מדבריו בבית יוסף, נראה שלעיקר פסק כדעת רוב הפוסקים קמאי ובתראי שלא החמירו בכך בחולה שיש בה סכנה.
ברכה והצלחה