לתרומות לחץ כאן

הוצאת ממון במרמה

שאלה:

אדם מחתים בשקר אדם אחר ברור שהטעה אותו. נניח שלא תבעוהו לבית דין מכל סיבה שלא תיהיה כגון שלא שייך או מסיבה אחרת. מצד סיטומתא או ההלכה החתימה חלה למרות ששיקר המחתים? האם אם יקדש המחתים אשה בממון זה מקודשת?
נניח שהחותם תמים ונפל בפח.

תשובה:

שלום וברכה,

אדם ששיקר על חברו והחתים אותו בשקר, ודאי שאין משמעות לחתימה ולא לקניין כדין קניין בטעות שאינו קניין, ואין זה אלא 'גזל'. אלא שהחותם יצטרך להוכיח ששיקרו עליו והוציאו ממנו במרמה.

אין הבדל אם גוזל ממון מחברו בכוח או שגוזל ממנו בצורה של 'עקיצה' שמציע לו להשקיע בעסק שלא קיים ובכך מוציא ממנו ממון. וברור שאם העוקץ מקדש במעות שהוציא במרמה נחשב שמקדש במעות גזל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל