שאלה:
אנחנו רוצים לעשות כנ"ל באופן שיהיה הסח דעת ולא תהיה ברכה שאינה צריכה. איך עושים זאת? האם מברכים ברכת המזון (כאשר עדיין קצת רעבים כדי לשמור מקום לסעודה שלישית), ואז מחכים קצת בסלון (היינו, מן הסתם לא חייבים לצאת לטיול וכו') ושוב נוטלים ידיים לסעודה שלישית? כמה זמן צריך לחכות, והאם דבר זה הוא לכתחילה או בדיעבד?
תשובה:
אם נשארים מעט בסלון זו באמת ברכה שאינה צריכה ולא ראוי כך לעשות. כמו כן, באופן זה הרי יוצא שאוכלים סעודה שלישית לפני מנחה וגם זה לא נכון על פי סוד. תואכלו סעודה ראשונה עד זמן מנחה גדולה, בערך ב12:15 במקומות רבים, ואז חוזרים ואוכלים סעודה שלישית, כך זה ממש לכתחילה.
שבת שלום
כן התכוונתי לעשות את הסעודה השלישית אחרי זמן מנחה גדולה, אבל עדיין אני שואל, האם זה בסדר לברך בהמ"ז על הסעודה השניה, ואז מיד לעשות שוב המוציא לסעודה שלישית, על אף שלא יצאנו מהבית לטיול וכיו"ב? מצד א' הרב כ' שאם נשארים בבית זו ברכה שאינה צריכה ובסוף כ' שזה לכתחילה אם אוכלים את הסעודה ג' אחרי זמן מנחה גדולה אבל לא הבנתי מה הקשר, השאלה היא לגבי סוג ההפסק שאני מחוייב לעשות ?
לא אמרתי זמן מנחה גדולה אלא תפילת מנחה בפועל. אם בירכת ברכת המזון והלכת לבית הכנסת והתפללת וחזרת אין כאן כל בעיה של ברכה שאינה צריכה.
השאר תגובה