שאלה:
שלום וברכה
בעל מעדות אשכנז שלא נמצא בבית בכל ימי החנוכה , האם מסתמך על הדלקת אשתו בבית שלהם או שגם מדליק נרות חנוכה במקום השהייה שלו?
תשובה:
שלום וברכה
במשנה ברורה בסי' תרעז ס"ק ג הביא מאליה רבה ועוד, שכדי לקיים מצות מהדרין מן המהדרין לבני אשכנז שכל אחד מדליק לבד, גם אכסנאי ידליק בעצמו ויכוין שלא לצאת בהדלקת בני ביתו. אנם כאשר אשתו היא זו המדליקה ולא מישהו אחר מבני הבית, שיש כלל אשתו כגופו, כתב המשנה ברורה:
שם ס"ק טז:
"יש מן הפוסקים שסוברין אחרי דחז"ל פטרוהו ע"י הדלקת אשתו לא כל כמיניה לומר איני רוצה לצאת בשל אשתי וידליק בלא ברכה. והנה אף דודאי אין למחות ביד הנוהגין לברך אחרי דהרבה אחרונים הסכימו לברך מ"מ טוב יותר להדר לשמוע הברכות מפי אחר ויענה אמן [ויכוין לצאת בהן] וידליק נרותיו או יראה לשער להדליק נרותיו ולברך עליהן זמן מה קודם שמדלקת אשתו בביתו דהיינו שהיא מדלקת אחר מעריב כמנהג העולם והוא ידליק קודם מעריב".
חנוכה שמח