שאלה:
תניא אמר ר' ישמעאל בן אלישע מיום שחרב בית המקדש דין הוא שנגזור על עצמנו שלא לאכול בשר ולא לשתות יין אלא אין גוזרין גזרה על הצבור אא"כ רוב צבור יכולין לעמוד בה ומיום שפשטה מלכות הרשעה שגוזרת עלינו גזירות רעות וקשות ומבטלת ממנו תורה ומצות ואין מנחת אותנו ליכנס לשבוע הבן ואמרי לה לישוע הבן דין הוא שנגזור על עצמנו שלא לישא אשה ולהוליד בנים ונמצא זרעו של אברהם אבינו כלה מאליו אלא הנח להם לישראל מוטב שיהיו שוגגין ואל יהיו מזידין: משמע שכל ההיתר להתחתן כיום זה מצד מוטב יהיו שוגגים. אז צריך אם כן להיות שאדם שחש שהוא מסוגל לעמוד בזה ולא יכשל שלא יתחתן.
מעבר לכך, משמעות הדברים שההיתר הוא לא בגלל דברים חיצוניים, שמצילות אותנו מן החטא, אלא למרות הנ״ל עדיין החתונה בעצם אסורה אלא שאין אפשרות לאכוף. אבל אין הכי נמי כל אחד לעצמו צריך להשתדל בכיוון למרות הכישלון החרוץ בנושאים הנ״ל.
תשובה:
שלום וברכה
אם תדקדק היטב בלשון הגמרא, על חורבן בית המקדש נאמר שדין הוא לא נאכל בשר ויין, הנישואין נדונו ביחס למה שפשטה עלינו מלכות הרשעה שאינה מאפשרת לנו לקיים מצוות. המציאות הזו ב"ה אינה קיימת, ובכל יום אנחנו מצווים להודות לקב"ה על האפשרות לקיים מצוות בנחת ובשמחה, לגדל ילדים יהודים בחינוך תורני נפלא כאן בארה"ק וגם במקומות נוספים בעולם שעוד לא זכו לעלות לכאן, ולכן בודאי מצוה חשובה היא להנשא להקים משפחות שיהוו משכן לשכינה. אתה מדבר בערב חג החנוכה כאילו לא היה חנוכה, ואנחנו עדיין תחת גזירות היוונים…
חיים טובים ושמחים.
תשובה נאה . מה שכן הייתי מוסיף אגב שאלת השואל שיזהר היום לישא אישה יראת שמים יותר מתמיד. (השלטון יצר עיוות נורא בדיני ערכאות המדינה …י המפתה נשים מאד להתגרש מהבעל ולהותירו חסר כל וללא קשר רגיל על ילדיו אם בכלל.
צריך יראת שמים אמתית לעמוד בפיתויים ההללו(יש איזה תחילת מגמה לתקן זאת אך מעט מדי ולהרבה כבר מאוחר מדי300אבות מתאבדים בר מינן מדי שנה על זה)
ניכר מתגובתך שחווית אירוע כואב, אנחנו מתפללים לשמחתך תמיד.
השאר תגובה