שאלה:
מעשה שהיה לי: קנינו בגד בחנות והיה תקול (היה לו כפתור סגירה בעייתי ברוכסן), ולפי החוק תוך 14 יום מהקניה, החנות חייבים להחליף בבגד אחר ואו לתת זיכוי עד כמה שידוע לי, והם סירבו, אלא שלחו לתיקון והיה צריך לחזור אליהם עוד הפעם בשביל לקבל את התיקון, ולאחמ"כ התיקון לא בוצע נכון כלל (שמו כפתור אחר לא קשור..) ושוב סירבו לתת בגד אחר ואו זיכוי ושלחו לתיקון ואז כשהבינו את הטעות הסכימו לתת בגד אחר, ושוב התברר כנראה שכל הליין הזה בעייתי כי הכפתור היה גם תקול, אותו סיפור כנ"ל.. אבל הם התעקשו לשלוח לתיקון עד שאיימתי עליהם שאתבע אותם וזה לא חוקי, נתנו זיכוי.
שאלתי, האם באמת אפשר לתבוע אותם על עבירתם על החוק במיוחד שזה גרם להמון עוגמת נפש, נסיעות ובזבוז זמן, ואו לפחות למסור את הסיפור לרשות להגנת הצרכן.
תשובה:
שלום וברכה,
אם לא השתמשת בבגד הם חייבים להחזיר לך את הבגד מאחר מהחוק התקבל כמנהג. אם השתמשת בבגד הם אמורים לשלוח לתיקון כדי לתקן את המום, ואחרי שהם לא הצליחו הם אמורים להביא זיכוי כספי.
בכל מקרה אסור לפנות לערכאות ולא לרשויות ולא להגנת הצרכן אלא יש לתבוע בבית דין תחילה, ואם הוא יסרב להופיע בבית דין, בית דין יתנו לכם היתר לתבוע בערכאות.
בהצלחה.