לתרומות לחץ כאן

הכול מה' אז למה נענשים?

שאלה:

שלום,
כשמישהו מבייש/פוגע או כל דבר אחר צריכים להאמין שהכול מה', ולא מותר לכעוס עליו ולגרום לו רע / לנקום בו, צריך להאמין שה' אמר לו קלל,
מדוע בזמן שבית המקדש היה קיים היו הורגים את מי שהרג במזיד? הרי הכול זה מאת ה',
ואם מגלגלים חוב על ידי חייב, אז גם במקרה שפוגעים בי זה מגלגלים חוב על ידי חייב, ולמה אסור לי לשנוא אותו על כך או להחזיר לו?
ב, האם מותר לשנוא רשע?
תודה רבה,

תשובה:

שלום וברכה

יש להבחין כאן בין מה שאירע לאדם עצמו לבין הבחירה הרעה של הפוגע. הקב"ה לא מכריח אדם להרע חלילה, זו בחירה שלו, אלא שאינו מאפשר לו להרע בלי שיש חשבון בענין זה לגבי הנפגע.

הגמרא מספרת על נירון קיסר שביקש סימן מה' אם יצליח להחריב את בית המקדש, וקיבל סימנים בדרך נס שיצליח, וכששאל ומה יהיה דינו של אותו המחריב, נענה שיקבל עונש חמור… מיד ברח והתגייר.

אין אדם נוקף אצבעו למטה אא"כ מכריזים עליו מלמעלה, אבל מי שבחר להיות המזיק, יבוא על עונשו על בחירתו הרעה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל