לתרומות לחץ כאן

אכל ולא שתה רק אחרי ברכת המזון

שאלה:

מי שאכל ולא שתה הוי ברכתו רק דרבנן ולא מדאורייתא – אם שתה אחרי שבירך ברכת המזון מתחייב שוב בברכה מהתורה.

תשובה:

שיטת היראים ידועה שושבעת זו שתייה, ומי שלא שתה חייב ברכה רק מדרבנן, וברמ"א בסי' קצז מבואר שאף שרבים חלקו עליו בזה, יש לחשוש לדבריו לענין שלא יוציא ידי חובה אדם שאכל ושבע ושתה, שהוא ודאי חייב מדאורייתא. בחזון איש סי' כח העיר כדבריך, שלפי זה אם ישתה אחר כך יתחייב שוב ברכת המזון מדאורייתא, ואכן העירו, מפני מה חשש הרמ"א לדבריו רק לענין שלא יוציא אחרים ידי חובה ולא הביא לחשוש גם לענין זה שלא ישתה אחר כך. וכנראה כיון שהעיקר שלא כדבריו והוא דבר שיש בו טורח, לא חשש לכך.

שבת שלום.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל