שאלה:
מי שאכל ולא שתה הוי ברכתו רק דרבנן ולא מדאורייתא – אם שתה אחרי שבירך ברכת המזון מתחייב שוב בברכה מהתורה.
תשובה:
שיטת היראים ידועה שושבעת זו שתייה, ומי שלא שתה חייב ברכה רק מדרבנן, וברמ"א בסי' קצז מבואר שאף שרבים חלקו עליו בזה, יש לחשוש לדבריו לענין שלא יוציא ידי חובה אדם שאכל ושבע ושתה, שהוא ודאי חייב מדאורייתא. בחזון איש סי' כח העיר כדבריך, שלפי זה אם ישתה אחר כך יתחייב שוב ברכת המזון מדאורייתא, ואכן העירו, מפני מה חשש הרמ"א לדבריו רק לענין שלא יוציא אחרים ידי חובה ולא הביא לחשוש גם לענין זה שלא ישתה אחר כך. וכנראה כיון שהעיקר שלא כדבריו והוא דבר שיש בו טורח, לא חשש לכך.
שבת שלום.
חזק וברוך!
השאר תגובה