לתרומות לחץ כאן

הסתכלות בנשים

שאלה:

האם מותר לי להסתכל על אישה ולדבר איתה כשאני מתארח או בכל מיני מצבים? אשמח למקורות
וגם האם הרשש אומר שהתשובה בדורינו זה רק קבלה לעתיד אם כן אשמח לדעת את המקור לזה תודה רבה

תשובה:

ככל שהיא צנועה ואתה לא מסתכל כדי ליהנות ממנה אלא פשוט כדרך בן אדם המשוחח לצורך, אין איסור. כאשר היא לא צנועה מעיקר הדין יש להמנע, אלא שכאשר ליכא דרכא אחרינא ואין ברירה – אי אפשר לנהוג כאדם מוזר ולכבוש את הראש ברצפה תמיד] מותר.

מקורות:

משנה ברורה סימן עה ס"ק ז

לענין איסור הסתכלות לכו"ע המסתכל באשה אפילו באצבע קטנה כיון שמסתכל בה להנות עובר בלאו דלא תתורו אחרי עיניכם ואמרו שאפילו יש בידו תורה ומע"ט לא ינקה מדינה של גיהנם וראיה בעלמא לפי תומו בלא נהנה שרי אם לא מצד המוסר ובספר מנחת שמואל הוכיח דאדם חשוב יש לו ליזהר בכל גווני. וכתב הפמ"ג דבמקומות שדרך להיות מכוסה [כגון זרועותיה וכה"ג שאר מקומות הגוף] אף ראיה בעלמא אסור וכתבו הפוסקים דבתולות דידן בכלל נידות הם משיגיעו לזמן ווסת ובכלל עריות הם: 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. אדם שמסתכל ביופייה של אישה, עובר על לאו מהתורה?
    והאם יש חילוק בין אם הוא מסתכל על אישה צנועה או על אישה חשופה, או שדין שניהם שווה.

  2. אינני מכיר דברים מהרש"ש בענין, באופן כללי זה ודאי לא נכון, אבל כן נכון מאוד שאסור להתבוסס בעבר, ברגע שאדם שינה דרכו ועכשיו הוא בדרך חדשה פניו קדימה ויש לעבוד את ה' שבמחה ואין לך חרטה גדולה מזו ורק יצר הרע הוא לחשוב על מה שהיה, ולהתייאש, כי אין לך עזיבת החטא וחרטה יותר מהשינוי העצום הזה.

  3. שלום הרב ברצוני לשאול
    אמנם זה באמת נשמע מוזר שאדם יכבוש מבטו ברצפה אם הוא נתקל במראה לא צנוע אך מהמשנ"ב משמע שגם לפי תומו אסור ואן כן מנין להתיר שלא לכבוש ברצפה על אף שזה מתמיה?

  4. ברשב"ם בבא בתרא נז ב מבואר שבליכא דרכא אחרינא ולא יכול להעצים עיניו מותר, מה הגדר של האונס כל אחד יקבע לפי מצבו והסיטואציה, אבל משם המקור לדין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל