שאלה:
השנה הייתי מקרא בתקיעות, והבעל תוקע עשה את כל התשר"תים בנשימה א', למרות שהשו"ע כ' שהמנהג הראוי הוא שבתקיעות דמעומד יעשה 2 נשימות. משום מה היה קשה לבעל תוקע לעשות 2 נשימות, וכיוון שהעיקר להלכה הוא שתשר"ת נעשה בנשימה א' (לאפוקי מהדעות שלא יצא אא"כ עשה 2 נשימות, שרוב הפוסקים חלקו על שיטה זו), לא התווכחתי איתו על זה יותר מידי. ניסיתי בשעת התקיעות דמעומד לרמוז לו לעשות ב2 נשימות וראיתי שזה לא הולך.
האם הייתי חייב לנסות לשכנע אותו לתקוע שוב אחרי התפילה ב2 נשימות?
תשובה:
בודאי מן הראוי היה כך לעשות, ולהבא יש לזכור שהחלק הכי משמעותי בתפקידו של המקרא הוא דוקא לפני ראש השנה, לשבת יחד עם הבעל תוקע ולסכם מה עושים ומתי וכיצד, ולראות איך הוא מצליח, כשהכל מסוכם מראש הרבה יותר קל.
שנה טובה ומבורכת.
ניסיתי אגב להפגש איתו לפני החג, הוא קיבל את התפקיד הזה ברגע האחרון. גם אני חושב שזה לא בסדר.
לשנה הבאה תתכוננו מראש. שנה טובה ומבורכת.
השאלה שלי האם אפשר לסמוך על החזו"א שכל עוד ניכר שזה 2 קולות, זה מקרי 2 נשימות? (אלא שאה"נ לפי זה כל התקיעות היו ב2 נשימות אליבא דחזו"א, שזה יותר גרוע מאשר היו כולן בנשימה אחת)?
אפשר לסמוך לאחר מעשה אבל לכתחילה צריך לגבש את הדרך הנונה לפי מנהגכם ובהתאם לרצונכם ולתקוע באופן מסודר כמו שאתם רוצים.
השאר תגובה