שאלה:
שלום וברכה.
אני עסוקה כרגע בשיווק ספר חיוני לנשים בנושא שלום בית בעידן, האישה המאושרת באמת. אני שולחת פרסומת בהרבה ערוצי נשים, בתקווה שיגיע לכולם. לאחרונה התחלתי להרגיש לא בנוח שאני מפרסמת בפנינה, בקטיפה, בתוך המשפחה וכאלו, משום שאני יודעת שנשים קוראות את המגזינים האלו בשבת. וגם שאפשר לומר שהם יכולות לקרוא בשישי, ואפילו בחמישי, בפועל רובן כן קוראות בשבת. אני יודעת. העיתונים של בקהילה למשל נמכרים בשישי ואחרי שבת כבר יורד להם המחיר, כי הם נחשבים של שבוע קודם….
האם זה מכשול לרבים?
אני מניחה שאם כולם מפרסמים שם זה וודאי מותר. אבל האם זה לכתכילה? כלומר, אני בוודאי רוצה לעשות את הדבר הנכון, אפילו במחיר של להפסיד שוק כזה גדול, (שגם הן יפסידו, כי בל נשכח שמדובר בפרסומת לדבר מצווה, לגמרי) אבל אני לא רוצה לעשות בדיעבד. אם הדבר הנכון עבורי הוא לא לפרסם שם, אנסה לעשות את המסירות נפש הזו ולהפסיק. היה לי עוד רעיון אולי לרשום בסוף המודעה 'פרטים בתוכן שיווקי בסוף העיתון- לא לקריאה בשבת' ובאופן הזה לא ייכנס למודעה מייל ליצירת קשר, טלפון או מחיר, אלא רק פרטים אודות הספר, ואילו בתוכן שיווקי להכניס את הכל ואז זה יותר מנגיש לאנשים את העובדה שלא אמורים לקרוא בזה בשבת. אשמח מאוד לתשובה בהקדם כי אמור להיות לי עוד פרסומת באחד מהמגזינים עוד השבוע, ורוצה לשקול את צעדיי בנושא. תודה רבה רבה!
תשובה:
שלום וברכה
כיון שהרבה מאוד נשים קוראות עיתונים אלו כבר ביום חמישי או שישי, כפי שאני רואה לא אחת, וכיון שנשים באופן טבעי אמורות לדעת שלא קוראים פרסומות בשבת, נראה לי שאפשר להקל בכך.
ברכה והצלחה!
האם פרסומת בלי מספר טלפון ומייל לרכישה הם פחות גרועים לקריאה בשבת? על הצד שאני רוצה להחמיר, האם יש הבדל בזה?
לא חושב שזה משמעותי.
השאר תגובה