שאלה:
כששותה בסוף הסעודה כדי שלא יעבור 72 דקות מסוף האכילה, האם נספר לו שוב 72 דקות מזמן ששתה או שמא שיעור אחר?
יישכ
תשובה:
שלום וברכה
למרות ששיעור עיכול בשתייה הוא מועט, יש אומרים 12 דקות ויש אומרים חצי שעה, כאשר זה לאחר הסעודה, השתייה הנוספת מועילה שיחשב שלא התחיל עיכול המזון ולכן זה מועיל גם לשעה וחומש, ראה משנה ברורה סי' קפד ס"ק יח.
אמנם בתשובות והנהגות ח"א סי' קעה מסופק שאולי מים לא יועילו לזה אלא רק משקה ממותק שמטבעו נותן מעט תחושת שובע.
יישר כח. והאם צריך בשביל זה רביעית?
לכאורה לא, הפרי מגדים א"א ס"ק ט מסביר את הרעיון שכל זמן שלא נחה האיצטומכא העיכול לא מתבצע.
שלום וברכה לכבוד הרב. האם זה מועיל גם אם לא ברך שהכל בסעודה, כי אולי השתייה שממש אחרי שכבר סיים את הסעודה ורק רוצה שלא יעבור השיעור לא נחשבת חלק מהסעודה ויש ספק אם לברך עליה? או שודאי יברך עליה?
תודה רבה
שלום וברכה לכבוד הרב. למעשה האם חוששים לתשובות והנהגות?
תודה רבה
שאלה מענינת, אינני יודע להשיב, לכאורה אכן נכון יותר לפטור במשהו אחר ברכת שהכל.
אינני יודע מחלוקת בזה.
השאר תגובה