שאלה:
במידה ובדקתי את עצמי בעד בעונה בינונית, ויוצא טהור, מותרים בתשמיש?
תשובה:
ברור, כמובן לאחר העונה. ואגב יש מחמירים גם ביום ה31 מחמת המחלוקת מה היא עונה בינונית 30 או 31 כדעת החוות דעת. יש גם חומרת הכרתי ופלתי שנהגו בה בעיקר בני אשכנז לחשוש בעונה בינונית בכל המעת לעת ולא רק בעונת הוסת יום או לילה.
מה זה 30 יום? כולל את יום הראיה כיום ראשון וממחרת זה כבר יום שני ואז יום השלושים והשלושים ואחד? לצורך העניין ראתה ביום שבת , יום השלושים יחול כעבור 4 שבועות ביום ראשון? ולאחר מכן ממחרת יום שני זה כבר יום 31? או שלא מחשיבים את יום הראיה ואז זה יוצא שני-שלישי? חשבון ראשון תמיד אחד מהימים מתנגש עם יום החודש.
מה זה כל המעת לעת? בדוגמה דלעיל ליל ראשון עד ליל שלישי? זה מתנגש עם האור זרוע.
כולל יום הראיה. כל המעת לעת הכוונה שאם ראתה ביום אז גם בלילה שלפניו ואם ראתה בלילה אז גם ביום שלאחריו. שים לב שאת מנין הימים סופרים שלמים, אבל עונת הפרישה היא רק יום או לילה, והחמיר הכרתי ופלתי בעונה בינונית לעשות כנ"ל.
והאור זרוע?
גם לאור זרוע נהגו רוב בני אשכנז לחשוש.
השאר תגובה