שאלה:
מה הדין במקרה שיעדתי בפועל מעות לשם מעשר באופן שחשבתי שההלכה היא שמעשר כספים הוא חיוב גמור ולא ידעתי שזה מחלוקת הפוסקים?
תשובה:
יתכן שזה נחשב נדר בטעות. אבל לא הייתי מציע להמנע מנתינת מעשרות, שהיא מצוה חשובה ויקרה, וכלולה במצות צדקה המוטלת על כל יהודי, ומקובלנו שהנותן צדקה בעין יפה אינו מפסיד מכך, כמו שאמרו חכמים "עשר בשביל שתתעשר", ויש שנקטו שמה שנאמר בחנוני נא בזאת – שניתן כביכול לבחון את ה' אם אכן לא נפסיד מכך, נאמר גם על מעשר כספים, אמנם יש חולקים אבל העיקרון בזה ברור.