לתרומות לחץ כאן

שינת עראי בסעודה / שריפת חמץ מצוה אקטיבית או פסיבית?

שאלה:

שלום לרבנים בירך על מים שהכל ונרדם על השולחן האם לחזור ולברך? 2 בשריפת חמץ צריך לשים לב שנשרף כזית? תודה רבה

תשובה:

שינת עראי בתוך הסעודה אינה הפסק [ראה סו"ס קעח] ונראה שכך הוא גם לגבי שתיית מים ככל שהיתה דעתו להמשיך. יש בפוסקים כמה הגדרות שלינת עראי אבל נראה שבמקרה שלך הוא כך.

לגבי שריפת חמץ, ידועה החקירה של המנחת חינוך האם המצוה הזו היא חיובית-אקטיבית או פסיבית, כלומר, האם מצות תשביתו היא לבער חמץ, או שהיא מתקיימת בעצם זה שאין בבית חמץ. והוא מכריע בראיות רבות שהעיקר הוא שאין בבית חמץ, והעיקרית שבהן, שלהצד שיש מצוה חיובית כזו היא בודאי נוהגת בזמן הביעור ממש ולא קודם לכן שאז החמץ מותר, והרי חכמים הפקיעו אם כן מצוה זו אחר שהקדימו את מצות השריפה לשעה חמישית. ומכל מקום שאלתך תלויה בחקירה זו.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. למעשה בכל מקרה אני לא מבין למה צריך "לשרוף" כזית. העיקר לכאורה שלא ישאר כזית. ככל שהגדר הוא בכזית. כלומר שאם יש למישהו מחסן שלם יצטרך לשרוף את כולו ואם יש לו חתיכה פחותה מכזית לא צריך לקנות לחמניה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל