שאלה:
שלום וברכה
ברצוני לברר הדין בבתולה שקיימה יחסי אישות עם אשה אחרת [כפי הנקרא בגמרא נשים המסוללות זו בזו] ונשרו בתוליה עי"ז, ועכשיו עומדת להנשא, מה הדין אם החתן אינו יודע על זה האם אפשר לטעון טענת מקח טעות כדין נמצאת בעולה או אין בזה מקח טעות כדין נמצאת מוכת עץ [וזה מלבד מה שעשתה שלא כדין שהרי חייבת להודיע כיון שאין כתובתה אלא מנה]
אשמח למקורות בבירור הלכתא זו
בברכת התורה
תשובה:
שלום רב,
בתוס' רי"ד כתובות יא מבוא שמיעכה באצבע היא לא נחשבת למוכת עץ, אז לכאורה אין הבדל מי מיעך באצבע שלא ייחשב למוכת עץ.
מעבר לזה, אפילו אילו היה נחשב למוכת עץ, ראה בתוס' כתובות לו,א ד"ה החרשת שכתבו למד"א מוכת עץ נחשב למקח טעות: "מ"מ שאר נשים יש להן טענת בתולים מדלא קאמרי שהן מוכת עץ". כלומר, למד"א הזה הן חייבות לספר משום שזה מקח טעות. אבל למד"א שאין זה מקח טעות וכפי שאנו פוסקים, אין חובה לספר. כך נראה בשו”ת עין יצחק (אבה”ע ח”א סי’ סז אות כא) לאחר שדן באריכות בענין כנסה בחזקת בתולה ונמצאת בעולה. לגבי הכתובה. שהבעיה היא משום שאין לה כתובה כלל. אבל נמצאת מוכת עץ שיש לה מנה אין זה נחשב שמשהה אשתו ללא כתובה.