שאלה:
כאשר אני מחשב את כמות המזונות לעניין קביעות סעודה- עלי לא לקחת בחשבון את המילוי בין לקולא ובין לחומרא?
יש הבדל בין אשכנזים לספרדים בזה?
תשובה:
אכן המילוי, ככל שהוא ניכר ועומד לעצמו כמו בבורקס, אינו מצטרף להיות חלק מהלחם, אלא שכמובן קיים לגביו חידושו של המגן אברהם, שסבר שכל מה אוכלים יחד עם הלחם מצטרף גם הוא לשיעור זה, נניח, קרקרים עם סלט ירקות וכדומה, וזו חומרא גדולה ויש להקפיד על כך כי רב המכשול בענין זה בשמחות ואירועים.
מקורות:
ראה שו"ע ומשנה ברורה בסימן קסח סעי' ו.
לא הבנתי את הלשון, חומרא גדולה משמע שאין להחמיר אבל אחרי זה כתב כבודו ויש להחמיר…
לא היתה כוונתי שאין להחמיר.
השאר תגובה