שאלה:
רציתי לשאול את הרב. כמה זה בגדר הסביר שחייב אדם לישון בערב שבועות בכדי להיות עירני לכתחילה בלילה?
אם לא הזדמן, לא הצליח להירדם, מהרעווין להירדם לא נרדם. והגיע ליל שבועות. זה בסדר או שיש חובה לישון בערב החג בכדי שלא יעבור על שמחת יום טוב.
הרי גם מי שישן בסוף הוא פה ושם עייף בלילה וזה לא הכי קל. אבל יש הבטחות על הלילה הזה. ויש שמחה בלימוד, וכל התיקון הזה. אז זה מרצון להישאר ער אפילו שעייפים
תשובה:
בודאי יש ללמוד בלילה בשמחה, ואם קצת עייפים שותים משהו וזה בסדר גמור, ואין לך שמחת יום טוב גדול מזה.
הרבה לא מצליחים להרדם בערב שבועות מהלחץ הזה לישון… הכל בנחת ובשמחה והחוויה של הלילה היא לא משהו שיהודי מרשה לעצמו לוותר עליו.
חג שמח.
תודה. זה מעודד לדעת שלא רק אני לא נרדם כ"כ בערב שבועות.
השאר תגובה