לתרומות לחץ כאן

בהמה

שאלה:

שלושים ושש כריתות שנים מהם הבא על הבהמה ואשה המביאה את הבהמה עליה. זה לא אותו דבר? כשם שלא מונים הבא על אחותו / אמו ואשה המביאה אחיה / אביה עליה וכן הלאה. כל העריות כתובים בלשון זכר לגבר כשהכוונה היא גם בלשון נקבה לאשה!
לאחר שהתעוררתי לשאלה הזו נזכרתי שבעצם השאלה היא גם בלשון הפסוק וּבְכָל בְּהֵמָה לֹא תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ לְטָמְאָה בָהּ וְאִשָּׁה לֹא תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ תֶּבֶל הוּא. אותו דבר. למה צריך הזהרה מיוחדת גם לגבר וגם לאישה

תשובה:

כשיש בני אדם, המעשה תמיד מתייחס לבועל ולא לנבעלת, בבהמה שהיא מצד עצמה אין בה רצון והאדם צריך לבוא עליה או להביא עליו, המעשה מתייחס תמיד לאדם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כח על התשובה המהירה אלא שלענ"ד זה לא מתרץ… ברור שלבהמה אין שום איסור. אלא שכשם שכשנכתב בתורה שאסור לגבר לשכב עם אחותו זה כולל גם שאסור לאשה לשכב עם אחיה אמור היה האיסור של גבר לשכב עם בהמה לכלול גם את האיסור על האשה לשכב עם בהמה. למה צריך פירוט מיוחד גם לגבר וגם לאשה דבר שלא מוזכר בשום איסור אחר. הן בעריות והן בשאר איסורים. כל התורה כולה נכתבה בלשון זכר (למעט מכשפה שנכתבה בלשון נקבה וגם על זה יש ביאור מדוע) כשהכוונה לשני המינים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל