לתרומות לחץ כאן

למה המחבר לא מביא הרמב"ם שאחר הקניין א"א לחזור?

שאלה:

בהל' מכירה, פ"א, הל' י"ח, הרמב"ם פוסק "כשם שהקרקע נקנית בכסף, ובשטר, ובחזקה–כך שכירות הקרקע נקנית בכסף לבדו, או בשטר לבדו, או בחזקה; ואין אחד מהן יכול לחזור בו."
בס' שט"ו סע' א' המחבר פוסק "שכירות קרקע נשכר בדרכים שהוא נקנה בהם. ", אבל לא מביא דברי הרמב"ם ש" ואין אחד מהן יכול לחזור בו." למה המחבר השמיט דברים האלו?

תשובה:

שלום וברכה,

המחבר בסימן קפט שפתח את הלכות קניינים כתב שאחרי שהיה קניין לכל הדבר כפי הראוי לו "אין אחד מהן יכול לחזור בו". ועל זה סמך המחבר דבריו שלא הזכיר זאת בהלכות שכירות קרקעות.

בהצלחה.

מקורות:

ראה בסמ"ע סימן קפט שהביא שדברי המחבר שאין אחד יכול לחזור הולך גם על קניין שכירות שהוזכר בסימן שטו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל