לתרומות לחץ כאן

ספר ללא כוונה לצאת ידי חובה

שאלה:

אדם שספר כל לילה בלי לפספס לילה אחד אלא שלא תמיד זכר לכוון לצאת יד"ח, פשוט ספר ללא כוונה האם ניתן להמשיך לברך?

תשובה:

כאשר מדובר במעשה שבמהותו הוא מצוה, זה נקרא שכיוון לצאת ידי חובה, הרי זו היתה כוונתו כשנעמד לספור, אחרת מה יש לו במעשה הזה… מדוע בירך?

זה נחשב כוונה למצוה ואין שום חשש.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הרי כמעט כל דבר שעושים זה במהותו מצווה. כשאוכלים בסוכה או שאוכלים מצה. כשמתעטפים בטלית ומניחים תפילין. כשקוראים ק"ש. או הלל. וכולי וכולי. איזה מעשה איננו מצווה במהותו שבו נצטרך את הכוונה בשביל לברר שאכן היה כאן קיום מצווה?

  2. אכן לאכול אפשר גם לתיאבון. אבל למה דווקא מצות? אפשר בשר ודגים וכל מטעמים!למה דווקא בסוכה? אפשר גם בסלון הבית! האם זה לא נעשה אוטומטית לשם מצוה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל