שאלה:
האם יש איזו חשש בשטר תנאים ששם הכלה לא נכתב לפי הכתיב הנכון, והכלה בעצמה חתמה על אותו השטר בכתיב אחר (כגון שכתיב רייזל והכלה חתמה ריזל)?
והאם בשטר ממון הי' איזו ריעותא בזה?
ואם יש ענין לתקן ולחזור ולכתוב השטר תנאים?
תשובה:
שלום וברכה,
אם זה טעות לא משנה את המשמעות ויודעים במי הכוונה אין זה מעכב, ואפילו בגט זה לא מעכב כל שכן בשטר תנאים. ואין עניין לתקן את הטעות כיון שאחרי שנכתב כך זה כשר ללא חשש.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע אבן העזר סימן קכו סעיף כ.
כבוד הרב, מחילה מכבוד תורתו אבל לא הצלחתי להבין משהו.
גם אם נניח שיש כאן בעיה בשטר והוא פסול. וכי מה בכך? וכי יש חיוב כלשהו לכתוב תנאים? ומה אם יתחתנו ללא תנאים?
וישנם, אגב, כאלה שכותבים את התנאים רק בליל הכלולות, באולם, רגע לפני ה"באדקען".
נכון, אבל זה לא סותר את זה שהשטר שכתבו פסול ואין בו תוקף מחייב [במידה וזה אכן כך]. ולמנהגם יעשו אחר.
השאר תגובה