שאלה:
לכבוד הרב,
קניתי קומקום חשמלי, ואחרי כמה שבועות שנפתח, ראינו ששבור (איזור אחיזה של פלסטיק, אבל לא אמור למנוע ממנו לעבוד (עוד לא נבדק)).
אפשר להגיד שקונה שרואה מוצר שבור בצורה כמו שהוא הופיע, לא היה קונה אותו ככה (אם כי נראה שמיש חוץ מזה).
החנות הפנתה אותי ליבואן, וזאת טרחה, היות במצבים דומים הם מטפלים בהחזרה ישירות וזיכוי ואילו כאן אחרי כמה תכתובות שכל נציג כתב משהו אחר, הפנו ליבואן שבשביל העלות של המוצר והזמן שצריך להשקיע בוודאות אין הגיון השקעה של זמן נוסף.
אבל אותה חנות, הביאה לי בטעות זיכוי (בסכום השווה ערך לקצת יותר מחצית ממחיר הקומקום) האם מותר בדרך זאת "לעשות דין" ולקבוע החזרה של המוצר (אני יכול להחזיר את הקומקום דרך השליח בקנייה הבאה למשל) וככה ההחזר מובלע בהחזר אחר שהוחזר בטעות על ידם?
תודה
תשובה:
שלום וברכה,
אם קנית מוצר פגום, גם אם ניתן להשתמש בו, ככל שמדובר בדבר שאנשים מקפידים עליו ולא קונים מוצר כזה, החנות לא יכולה לשלוח אותך למקום אחר אלא הם מכרו והם חייבים להחליף. אם הם מסרבים להחליף, מותר לעשות דין לעצמו, להחליף מבלי שיראו, או להערים על ידי שליח.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע סימן ד.