לתרומות לחץ כאן

פגם שנמצא במקח ולא ידוע מתי נפגם

שאלה:

קבלתי מסך גדול מחבר, חדש באריזה.
פתחתי כדי לבדוק האם הכל תקין ואכן כן היה.
פרסמתי באינטרנט במחיר מאד אטרקטיבי, הגיע קונה אחד, ביקש לדעת כמה פרטים כמו אחריות וכו' ופשוט שילם ולקחת את זה. יש עדיין אחריות לעוד שנתיים.

אחרי שעתיים, טען שהיה קוד, הבאתי לו כדי שיוכל לאפס.
הוא טוען שאחרי זה המסך לא נדלק, מצא סדק ופס אדום על המסך ושלא היה ארוז טוב, וזה מה שגרם את הנזק לכאורה.
האחריות לא מכסה במקרה כזה ולכן הוא מבקש לקבל 50% מהכסף, היות והתיקון עולה הרבה כסף.

אציין שבצילומים שהוא שלח כשפתח את האריזה והדליק, לא נראה שום סדק, רואים שהמסך נדלק והכל תקין.

הוא טוען שכבר היה סדק ופשוט "התעצם" אחרי שנדלק כמה דקות.

מעניין לדעת מה דעת תורה בזה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם אכן היה סדק קטן בעת הקנייה, יכול הקונה לדרוש מקח טעות ולבטל את העסקה ולדרוש החזר כספי על כל הקנייה. ואם הסדק גדל בגלל שימוש רגיל, הקונה לא חייב לשלם על הנזק שנוסף אחרי הקנייה. אם הקונה הרחיב את הסדק בפשיעתו, הקונה צריך להשתתף בנזק שנוסף.

אם לא ידוע מתי נעשה הסדק והמוכר חושש שהסדק נעשה ברשות הקונה, יש כלל 'כאן נמצאו כאן היו' שאם הפגם נמצא ברשות הקונה ולא ידוע אם נולד ברשות הקונה או שהיה לפני הקנייה, מחזיקים שנעשה ברשות הקונה, והקונה צריך להביא ראיה שהסדק היה קיים בעת הקנייה. אולם כאמור אם המוכר מאמין לקונה שהדק היה ברשות הקונה, המקח בטל.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע סימן רכד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל