שאלה:
שלום.
אם אומרים שבליל הסדר זה עניין של חזרה בתשובה מאהבה והחטאים הופכים לזכויות, איך זה שמיד לאחר מכן יש את ימי ספירת העומר שידועים כימי דין שמועדים לפורענות? ולא כמו ביום כיפור לדוגמא שאנחנו שמחים כי אנחנו נקיים ואף ממשיכים את השימחה הזאת הלאה לסוכות וכו?
תשובה:
אינני מכיר אמירה זו, ואדרבה, ידועים דברי האר"י הקדוש, וכל כוונות ספירת העומר מכוונים לרעיון זה, שכמו במצרים יצאו ישראל באתערותא דלעילא בלבד ולא היו ראויים ליציאה, כך גם כל האורות העצומים בכל שנה בליל הסדר באים לנו משמים ומסתלקים מאיתנו במוצאי יום טוב ראשון, ואז אנחנו חוזרים וזוכים להם בעבודת ימי הספירה עד לחג השבועות שבטבילה בעלות השחר זוכים לכתרים שזו הבחינה העליונה ביותר והתיקון של ימים אלו נשלם.
שנזכה לכל הטוב הזה, לפעול ולעשות ולתקן.
לא הבנתי איזה אמירה הרב לא מכיר, את עניין ההפיכה של החטאים לזכויות כי החזרה בתשובה בפסח היא מאהבה? הרי אומרים שזו אחת הסיבות לכך שאוכלים אגוזים שזה גימטריא חטא ובכך אומרים שטוב להביא את כל החטאים שיהפכו לזכויות בניגוד לראש השנה שהחזרה בתשובה היא מיראה.
או שהכוונה היא לאמירה שימי ספירת העומר הם ימים שצריך לנהוג בהם במשנה זהירות יתר? שזה הרי ידוע בודאי, כי בימים אלו מתו 24 אלף תלמידי רבי עקיבא וכו׳.
את הנקודה הראשונה שציינת אינני מכיר.
השאר תגובה