שאלה:
האם הכשרות של מכון צומת למכונת גילוח טובה?
תשובה:
מי שחושש לדעת רובם המכריע של הפוסקים שקיימת בעיה בחלק ממכונות הגילוח, אינו יכול לסמוך על ההכשר של מכון צומת, כיון שהם כותבים באתר שלהם, שהם פשוט סבורים שכל המכונות כמעט כשרות… כלומר הם לא משגיחים ומפקחים בדרך כלל על כשרות המכונות ולא מונעים את החששות עליהם דיברו הפוסקים, הם פשוט סבורים שאין בזה בעיה. לכן אין לסמוך על כשרות זו בענין זה, אלא לחפש מכונה בהכשר הרב גרוס או לאחרונה יש גם בהכשר הרב אריה דביר או הרב מורגנשטרן, יותר מחמיר קצת.
ברכה והצלחה.
ואם אני יגלח במכונה ממש רופף זה יהיה בסדר? (חד פעמי עד שאקנה סכינים אחרות)
אין מצב לא לוחצים אפילו טיפה באיזו זוית. אין להשתמש.
אליה, יש מקומות שלא יעזור שתגלח רופף, ו(כמעט) בוודאות תעבור על איסור תער, ככה בזמנו, הרב אליהו דרעי זצ"ל (הרב שעמד מאחורי הפיתוח של המכונות של הרב גרוס בעשור הקודם), טען לאחר בדיקה ומחקר מעמיקים.
גם מה ההגדרה של "רופף"? אתה לא בדקת עם צילומי תקריב ע"י מכונות וכדו', שאתה יודע בדיוק כמה חוזק לחיצה פועל בכל אזור ואזור בפנים.
ולכל הפחות יש כאן ספק דאורייתא אמיתי ומוחשי, והדבר אסור בתכלית.
ואל הרב המשיב, לגבי מה שכתבתם "מי שחושש לדעת 'רובם' המכריע של הפוסקים שקיימת בעיה בחלק ממכונות הגילוח" וכו', אני חושש שזה משפט מיקל מידי, ונתון לפרשנות מקילה ע"י המחפשים קולות… היות שאין פוסק אחד ויחיד שטוען שאין כלל בעיות במכונות גילוח. גם הרבנים המקילים, הלא המה הגרח"פ שיינברג זצ"ל ועוד, לא טענו שאין כלל בעיה, אלא טענו שכל מכונה לגופה, וצריך לבדוק ויש מקום להקל בחלק מן המכונות, (בשונה מרוב הפוסקים שטענו שכלל אין מקום היתר), אבל אין אחד שאמר שאין כלל בעיה. למעט מכון צומת.. שאת פסיקת ההלכה נשאיר לגדולי הפוסקים, ונחסוך מעצמינו את דעתם הטוענת כנגד מאה אחוז מגדולי הפוסקים, עשרות בשנים, שוודאי וודאי שיש בעיות (לכה"פ בחלק) מן המכונות.
השאר תגובה