שאלה:
שלום כבודו
קיים אובייקט מעץ שנקרא משרביה מעץ זה עשוי מעץ דחוס ונחתח בליזר בכל מיני דוגמאות שונות.
זה מגיע ברצועות של 120X60
כמובן שיש חורים בדוגמא שהם בעצם לא נותנים לזה להיות כמעין פלטה שלמה
האם זה יכול לשמש לי כסכך ?
אם העניין לא ברור אשמח במייל חוזר לאחר שתשלחו לי אשלח לכם דוגמא והסבר יותר מפורט
בברכה
אורי
תשובה:
שלום וברכה
לכאורה פשוט שכיון שהרוחב של זה הוא יותר מארבעה טפחים זה פסול לסיכוך משום גזירת נסרים המובאת בגמרא בסוכה בדף יד. החורים לא פוטרים את הבעיה.
לכאורה הרב בפסקי תשובות (במהדורה הקודמת אות יד) הביא מהאחרונים שדווקא בנסרים החמירו שדומים לתקרת הבית ולא בשאר דברים כענפין. יתכן שדבר זה אינו דומה לדברים שמקרים בהם את הבית, בוודאי בימינו..
זה נסר לכל דבר רק יש בו גם חורים.
אך מה לגבי סכך נצח שזה שזור ומהווה מחצלת שלימה ?
גם זה חתיכה שלימה בגדלים יותר גדולים
נכון אבל זה לא נסר אלא קנים טבעיים. על זה אין גזרת נסרים.
ה'משרבייה' – העץ הדחוס, מצד עצמו כשר לסיכוך?, לא יצוייר באופן של לוחות פחות מג' טפחים
אינני יודע ממה זה מעובד אם זה בעצם דבק זה פסול לסיכוך.
להערכתי חשוב להגדיר כיצד עשויה ה'משרביה', כי מן התשובה הראשונית שלכם משתמע שזה רק שאלה של רוחב, ואילו זה פסול ממש צריך ליידע, שלא יצא מכשול
יישר כוח לכם
אהרן
אכן, אולם אינני מכיר את המוצר מקרוב.
בררתי – 'משרבייה' – עץ דחוס נעשה באופן הבא – לוקחים קורות עץ, חותכים וטוחנים אותם לעיסת עץ, ואז דוחסים את החומר עם 3% שרף עץ.
השאלה האם העובדה שבמקור זה עץ, כשר, גם אם עבר כזה תהליך.
לו יצוייר שהתהליך הזה (של 'פנים חדשות', כנ"ל) לא פוסל – האם משנה מהו החומר המדבק – האם נחוץ שגם החומר המדבק יהיה מעץ (כמו 'שרף עץ')
ככל שהדבק אינו כשר לסיכוך ואני משוכנע שמדובר בדבק מעובד ולא בשרף טבעי נטו, זה ודאי פסול לסיכוך.
השאר תגובה