שאלה:
יש אדם מתעקש לא לברך אשר קדשנו במצוותיו על נרות חנוכה או מקרא מגילה בטענה "שלא השם" צווה ויש בזה שקר חו, מה נענה לו באריכות בבקשה
תשובה:
יש בענין זה גמרא מפורשת…
תלמוד בבלי מסכת שבת דף כג עמוד א:
אמר רב חייא בר אשי אמר רב: המדליק נר של חנוכה צריך לברך. ורב ירמיה אמר: הרואה נר של חנוכה צריך לברך. אמר רב יהודה: יום ראשון – הרואה מברך שתים, ומדליק מברך שלש. מכאן ואילך – מדליק מברך שתים, ורואה מברך אחת. מאי ממעט? ממעט זמן. ונימעוט נס! – נס כל יומי איתיה. מאי מברך? מברך אשר קדשנו במצותיו וצונו להדליק נר של חנוכה והיכן ציונו? רב אויא אמר: מלא תסור.
מפריע לו שאומרים אשר קדשנו במצוותיו וחמישה זה תקנת חכמים
לא הבנתי את הבעיה, אשר קדשנו במצוותיו וציונו במצות לא תסור. מה לא טוב?
השאר תגובה