לתרומות לחץ כאן

דיאורדורנט בשבת

שאלה:

בעניין הולדת ריח על גבי הגוף, בשו"ת אור לציון (ח"ב פל"ה תשובה ח') כתב, שלא הותר לתת מי בושם אלא על המקומות הגלויים שבגוף, כפנים וידיים, מפני שהריח אינו מתקיים בהם כ"כ , אך לא במקומות המכוסים שבגוף, כיוון שהריח מתקיים בהם. ואני שואל לגבי נתינת דאודרנט ( ספריי כמובן), הרי זה ניתן במקום מכוסה באצילי הידיים, אמנם האור לציון דיבר במי בושם והדאורדורנט תפקידו להעביר או למנוע זיעה, אך יש בו מרכיב של בושם כידוע, האם יש לחשוש כאן לעניין מוליד ריח בשבת בבגד או בגוף?
נכון הדבר שהכוונה היא לא נתינת הבושם אלא ריענון וניקיון , אך עדיין בפועל יש בושם על הגוף או בבגד, כמו כן שאלה נוספת האם כאשר מרססים את הספריי דאודורנט בשבת, האם צריך להתיז זאת על הגוף ולחכות קמעא כדי שלא יווצר מצב שהנתינה של הדאודורנט היא גם על גבי בגד? הרי חלק מהתרסיס ניתז על הבגד . אולי לא מתכוון…
תודה

תשובה:

שלום וברכה

מותר להתיז דיאורדורנט על הגוף בשבת למניעת ריח רע.

ראשית העיקר להלכה כדעת המשנה ברורה שאין איסור הולדת ריח בגוף אלא בבגד או באוכל ומשקה מים וכדומה, אבל גם לדעת הכף החיים והשו"ע הרב שאוסרים, כתב בשמירת שבת כהלכתה שהוא רק כאשר הכוונה היא לריח, כמו בבושם, וכמו שהזכרת, אבל כשאין מטרה לריח טוב אלא רק למניעה זיעה וריח רע, אין איסור.

כמוןב ההיתר רק בדיאורדורנט נוזלי ולא במשחה שבזה יש איסור ממרח.

מקורות:

שמירת שבת כהלכתה פרק יד הערה צז.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל