שאלה:
שלום וברכה אשמח לדת האם בליל שבת בברכת המזון אומרים מגדול או מגדיל
תשובה:
שלום וברכה
בליל שבת, אז ודאי יש לומר מגדול [היום מתחיל מהלילה], בסעודת מלווה מלכה כתב בליקוטי מהרי"ח גם כן לומר מגדול כי זו סעודה השייכת לשבת.
שלום וברכה אשמח לדת האם בליל שבת בברכת המזון אומרים מגדול או מגדיל
שלום וברכה
בליל שבת, אז ודאי יש לומר מגדול [היום מתחיל מהלילה], בסעודת מלווה מלכה כתב בליקוטי מהרי"ח גם כן לומר מגדול כי זו סעודה השייכת לשבת.
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
דעת הרב עובדיה זצוק"ל, שיש לומר מגדיל במלווה מלכה ולא מגדול
תמיד כדאי לכתוב מקורות לדבריך כך אנשים יוכלו להשתמש בהם.
הבן איש חי ש"ב בפרשת חוקת אות יט' כתב כך: "כתב בחסד לאלפים בשם הרב רבי דוד פארדו ז"ל שגם בסעודת מילה ראוי לומר מגדול בוא"ו על פי הסוד.
וכך כתב גם הפסקי תשובות בשמו ח"ב דף תרכה סימן קפט ס"ק ג' ובהערה 11.
ובקשר לרב עובדיה, ראיתי שמישהו כתב שהמקור הוא בהליכות עולם ח"ג.
הנושא כאן אינו ברית מילה, ומכל מקום יישר כח.
בטעות ציטטתי את הקטע הלא נכון, זה מה שהתכוונתי לצטט: "בארבע סעודות שבת וכן ביום טוב וחול המועד וראש חודש אומרים מגדול".
כב' הרב שגיא במחילה מכבודך אבל אני כבר לא יכול להתאפק יותר. זה חוזר על עצמו פעם אחרי פעם. אין לי בעייה כמובן שכבודו הולך לפי שיטת פסקי הרב עובדיה יוסף זצ"ל שהיה אחד מגדולי הפסוקים בדור האחרון. אבל למה תמיד חייבים להוסיף את הפסק שלו במיוחד בדברים שרוב הפסוקים חולקים עליו? ובמיוחד כשהוא לקולא וההכרעה כאן זה לחומרא. גם אם זה נגד דעתו הרחבה.
באופן אישי אני נוטה יותר לדעת החזון איש שנוקט לחומרא ואני רואה כאן הרבה פסקים שמקבלים נגד דעתו וממשיך הלאה. לא מגיב. לא חייבים כל פעם מחדש להציק לרבנים.
הרב שגיא הוא ידיד ותיק שלי, ואנחנו שמחים עם כל מראה מקום שמצויין ולא ידענו אותו, לעוד שיטה ועוד גישה, זה מועיל ומפרה את הדיון.
הרב מויש'לה היקר, למעשה אתה צודק בנושא של להציק.
אני מרגיש לפעמים כמו ההוא שניסה לעצבן את הילל הזקן (מי כאן הילל?).
אין לי כוונה לנסות להרגיז או להציק אבל לפעמים יוצא כך, וזה רק מראה לנו את מידת הענווה והסבלנות של הרבנים המשיבים כאן.
אני אקח את זה לתשומת ליבי. בכנות.
דבר נוסף,אנחנו לא עושים השוואות בין רבנים ולא תחרויות של פסיקות, אני פשוט חושב שכשיש דעה של פוסק שציבור כל כך גדול בארץ ובעולם נוהר אחריו, ראוי לי להזכיר דעותיו בבימה תורנית נכבדה זו.
כנראה שהבעיה היא בי אישית שראיתי את זה בעין עקומה. וכאן נענתי לך מחול נא לי
אין על מה למחול כיוון שלא הקפדתי, אני אף פעם לא מתנגד לביקורת על דבריי.
ככה אני לומד לעבוד על מידותי.
שבת שלום איש יקר!
השאר תגובה