שאלה:
שלום לכבוד הרבנים החשובים
השנה חל פורים קטן ביום שישי.
למעשה נפסק בשו"ע שאין חיוב לעשות סעודה בפורים קטן אבל הרמ"א מוסיף שמ"מ ירבה קצת בסעודה כדי לצאת ידי המחמירים…..
בשו"ע סי' רמ"ט ס"ב נפסק שאסור לקבוע בער"ש (במשך כל היום) סעודה ומשתה שאינו רגיל בימי החול.
בסעודת מצווה בזמנה נפסק בשו"ע שאפשר לעשות סעודה בלי שום הגבלה.
השאלה בפורים קטן ברגע שנפסק בשו"ע שאין חיוב סעודה. וממילא זה לא נקרא סעודת מצווה. אז מה שיוצא שהחומרא של הרמ"א להרבות בסעודה זה יהיה על חשבון הלכה מפורשת בשו"ע שאסור להרבות בסעודה בער"ש….
אשמח לדעת אם יש מקורות בנושא הזה.
המון תודות
תשובה:
שלום וברכה
אמנם בהגהות רבינו פרץ לתשב"ץ סי' קעח מבואר שיש לעשות סעודה גדולה, וזה לא ניתן לקיים ביום שישי, אבל מדברי הרמ"א ולמעשה מפורש בלקט יושר,] רק להוסיף תבשיל אחד, ולהרבות מעט באכילה לכבוד פורים, כלומר, מעבר למה שרגיל לאכול ביום שישי, יאכל עוד משהו לכבוד שמחת היום, ואין צורך בפת, וזה מותר לכתחילה גם ביום שישי, ואם יעשה זאת לפני חצות היום ודאי שפיר עבד.
מה בקשר ליום ראשון שאחריו – ט"ז לחודש? נחשב לפורים משולש קטן?
לא, ואגב יש סוברים שגם לבני המוקפים ריבוי הסעודה הוא ביום י"ד, זו מחלוקת.
השאר תגובה