שאלה:
שלום רב
האם הרגשת פתיחת פי המקור נחשב וסת הגוף?
אם כן וכולן הרגישו אז מימלא לכולן היה וסת
אם לא, בכל מקרה ודאי דיה שעתא
ואם כולן הרגישו אז מימלא כולם דיין שעתן
ועוד אם הרגישו אז למה תקנו שתי בדיקות ביום לטהרות וכן למה גזרו מעת לעת או מפקידה לפקידה?
האם נאמר שגזרו זאת על ראיה דרבנן?
האם נאמר שלא תמיד הרגישו וגם היה נחשב דאורייתא שלא שמו לב להרגשה?
או שיש הסבר אחר
תודה רבה
תשובה:
הרגשת פתיחת פי המקור אינה ווסת הגוף, זו הרגשת הראייה עצמה. כל הנושא של הווסתות הוא "מתי מוטל עלינו לחשוש שפתאום היא תראה", אין לנו היתר להמתין לראייה עצמה בטענה שכיון שהיא מרגישה בה, שהרי את זה גופה חכמים אסרו בתקנתם לחשוש לזמן הווסת.
… אם לא, בכל מקרה ודאי דיה שעתא
ואם כולן הרגישו אז מימלא כולם דיין שעתן
ועוד אם הרגישו אז למה תקנו שתי בדיקות ביום לטהרות וכן למה גזרו מעת לעת או מפקידה לפקידה?
האם נאמר שגזרו זאת על ראיה דרבנן?
האם נאמר שלא תמיד הרגישו וגם היה נחשב דאורייתא שלא שמו לב להרגשה?
או שיש הסבר אחר
ולגבי התשובה זה ודאי לרב הוסתות אך לגבי וסת הגוף במקרה שהיא רגילה לראות בתחילת ההרגשות של וסת הגוף זה ניראה לכאורה שווה
לא כל כך הבנתי את שאלתך: הנושא של דיין שעתם הוא ממתי היא מטמאת, אבל מלבד עין זה גם גזרו חכמים לאוסרה לבעלה בעונת הוסת, שמא תראה בתוך ביאתו.
השאר תגובה