לתרומות לחץ כאן

מדוע לא מברכים לקשור תפילין אלא להניח תפילין

שאלה:

כתוב: וקשרתם לאות על ידיך. למה אנחנו מברכים 'להניח תפילין' ולא 'לקשור תפילין על ידינו'?

תשובה:

שלום וברכה

בשאלתך זו זכית לכוון למה מגדולי הדורות, ומצינו כמה ביאורים דבבר:

בשו"ת מהרי"ט ח"ב או"ח סי' ז כתב, שהפסוק וקשרתם אינו מדבר על מצות ההנחה בכל יום, אלא על עשיית הקשר של התפילין, והראיה, שהרי הפסוק כותב וקשרתם לא רק על תפילין של יד אלא גם על של ראש שבהם ודאי אין קשירה בכל יום. ונראה שלזה נתכוונו דברי הרשב"א ח"א סי' קנז שכתב שהברכה היא בלשון חכמים ולא בלשון תורה, והעיקר לברך "לפי הענין".

 הב"ח בסי' כה כתב, שאם היו מברכים וקשרתם היינו סבורים שעיקר המצוה היא רגע הקשירה – ההידוק, באו חז"ל ללמדנו שהמצוה היא במה שהתפילין מונחות ולא בעצם פעולת הידוקם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל