לתרומות לחץ כאן

מצות עונה

שאלה:

שלום וברכה!

בעמדינו בימי השובבים, רצוני לקבל בהירות בנושא:

1. מהו הגדר של המדריגה העליונה של 'נוטר הברית' ? האם זה שלא חטא אף פעם במחשבה דיבור ובמעשה עבירה? או גם שבמעשה מצווה עצמו (ג"כ לא נהנה כלום ועכ"פ) צמצם הנאתו שלא ליהנות רק מההכרח?

2. על מה התשובה? על מחשבות וראיות אסורות וכ"ש אמעשה אסורות, או גם על המעשה מצווה גופא באם לא נעשית בצומצום הנאה למה שרק הכרחי?

3. מה הגדר בזה גופא (מעשה מצווה) מה הנקודה? האם זה כמו שאני הולך לשדה מוקשים בשעת עשיית המצווה שאני עלול ליפול להנאה יתירה ובכך אצטרך לתיקונים?

אני שואל כל זה בגלל שאני מניח שרוב אנשים לא נכשלים במעשה עבירה במזיד רק שז"ל באונס אז מה כל הרעש?

אשמח מאוד מאוד אם אוכל לקבל בהירות בנושא!!

תודה רבה!

תשובה:

אכן, האיסור הוא למי שחוטא במזיד או לכל הפחות במודע ולא למקרה לילה שקורה מחמת חום או מאכלים, זה אינו חטא. ולשאלתך, אכן מרבותינו לא קיבלנו לעסוק בענין זה למי שלא חטא באופן הנ"ל, העיסוק המופרז בענין זה בפומבי וברבים ובדרשות וכו', בא בדרך כלל מבעלי תשובה טריים שהפכו למרצים, ולא מתלמידי חכמים בוגרי ישיבות חשובות וכוללים.

מיעוט הנאה בזמן תשמיש זה הנהגות שלא קשורות לאשים כמונו, ואדרבה, זה יכול לגרום גם לאיסור עונתה לא יגרע. יש לנהוג בבריאות ובשמחה בזוגיות טובה, זה מוסיף בבית המון קשר ושמחה וזה חשוב מבחינה רוחנית ונפשית והכל בסדר גמור. חלילה וחס להתייחס לקיום מצות עונה כשדה מוקשים, בורא עולם רצה אנשים בריאים ושמחים ואם עושים לפי גדרי ההלכה זה חשוב ומועיל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה לא בשבילך. תנהג כפי ההלכה, ועיקר ענין הקדושה לאנשים עבורנו זה לחשוב בעיקר על השני ולא על עצמך, איך משמחים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל