לתרומות לחץ כאן

לחם חלבי – בדיעבד

שאלה:

שלום וברכה

בצק שלשו אותו עם חלב בבית בין בשוגג ובין "במזיד", נאסר, בין לפני ובין אחרי אפייה.

מה עושים עם הבצק או הלחם בימינו?
מה אם עשו או לא עשו סימנים?
למה אם עשו היכר בחלק מהפת שהיא חלבית צריך להשאיר אותה בסוף הסעודה?
במקרה שאישה לא ידעה את ההלכה הזו, האם מותר לחלק למשפחות
או רק כשידעה ועשתה בכל זאת יהא אסור?

מה עושים בכל זה?

תשובה:

שלום וברכה

כאשר זה נעשה בשוגג והיא עושה סימן לאחר האפייה, המיקל יש לו על מי לסמוך אף שהעיקר להלכה לאסור.

הנושא של סוף סעודה, הוא שלצורך סעודה אחת מותר לעשות לחם חלבי ללא היכר.

ראה כאן בהרחבה כל פרטי דין זה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. קראתי את התשובה שהפניתם אליה.
    איני מבין כיצד ניתן להתיר בדיעבד בדבר זה.
    הרי הפליתי עצמו כותב על דברי זקנו וצריך עיון רק אם יש עוד צד להקל כדאי לסמוך עליו עכ"ל.
    זכינו בכולל ללמוד סוגיה זו ולא מצאנו היתר אפילו בדיעבד,מלבד כף החיים שהתיר רק בהפסד מרובה ובשני צירופים (ולא מספיק אחד!):
    1. שיעשה היכר בכלל כיכר וכיכר
    2. שיחלק להרבה בעלי בתים
    ראה להדיא כה"ח יור"ד צז אות ט בהערותיו

  2. יש כאן צירוף של שוגג ביחד עם סימן לאחר האפייה, ולא אמרנו להקל, אלא שהעיקר להחמיר רק המיקל יש לו על מי לסמוך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל