שאלה:
שלום רב,
ביצעתי הזמנה אינטרנטית עבור 2 מכשירי טלפון.
במפרט באתר מצויין שהמכשיר הינו דור4, ושהמכשיר תומך ב-2 סימים.
המכשירים הגיעו אלי במשלוח שעלותו 25 ש"ח.
אני בודק את המכשירים, ואני מגלה שברגע שאני שם סים אחד, הסים השני חייב להיות מוגבל לדור2 בלבד! הזיה…
רכשתי מכשיר דור4, בגלל איכות הקליטה…!
פניתי למוכר וטענתי בפי שמידע זה הוסתר מעיני כלקוח, ועל כן אני מבטל את הרכישה, ואין לי מה לעשות עם המכשירים הללו. ואכן, הוא הסכים לקבל את המכשירים בחזרה, [ואף הוסיף פרט נחוץ וקריטי זה באתר, לאחר שהערתי לו]..
דא עקא, הוא טוען שעלו לו משלוחים [הלוך וחזור] בסך 109 ש"ח.
אשמח לדעת מה ההלכה בנידון. אני מצידי קיבלתי מוצר שלא הזמנתי… למה שאתחייב להשתתף איתו בהוצאות המשלוח על מוצר כזה?
ייש"כ.
תשובה:
שלום וברכה,
מוצר שהתברר שיש בו פגם והלקוח רוצה להחזירו למוכר, הוצאות החזרה מבית הלקוח למוכר, מוטל על המוכר. הוצאות המשלוח מהמוכר לבית הקונה, אם הקונה שילם על המשלוח, הקונה לא יכול לקבל החזר כספי – אם המוכר לא ידע מהפגם של המוצר. ואם הלקוח לא שילם על המשלוח, אלא המשלוח היה על חשבון המוכר, והתברר שיש פגם במשלוח, המוכר סופג את הוצאות המשלוח בהלוך ובחזור.
בהצלחה.
מקורות:
ראה שו"ע סימן רלב סעיף כא.