לתרומות לחץ כאן

נשיכת פיטם למעוברת בהו"ר

שאלה:

אישתי בהריון, קניתי אתרוג עם פיטם לטובת הסגולה.
האם עדיף שבהו"ר תסיר אותו או תנשוך או שתחכה לאחרי ש"ת?
ואולי שבהו"ר תסיר ואחרי ש"ת תנשוך…
ראיתי מה שהאריך ב 'נשיכת הפיטם של אתרוג של מצוה בהור עי מעוברת כסגולה ללידה קלה', אור ישראל (מאנסי), מא (תשרי תשסו)
https://forum.otzar.org/download/file.php?id=37139&sid=ba3d868773f42bb7e14d87ec7210141c

אבל לא ברור לי מה הוראה המקובלת

תשובה:

סגולת נשיכת הפיטם, מקור הדברים בס’ חיים וברכה [אות רכח] בשם ס’ נזירות שמשון, שנשים מעוברות נושכות את הפיטם בהושענא רבה ואחר כך נותנות צדקה והיא סגולה ללידה קלה. הטעם לכך, הוא על פי המדרש שעץ שאכלה ממנו חוה בחטא עץ הדעת היה אתרוג. אבל אינני יודע אם זה מעכב, היא יכולה לנשוך גם בט"ו בשבט.

נוסח התפילה הוא כדלהלן: “רבונו של עולם, בשביל חוה שהיתה אוכלת מעץ הדעת גרם אותו חטא מיתה בעולם, ואם הייתי באותו הזמן לא הייתי אוכלתו ולא הייתי נהנית ממנו, כמו שלא רציתי לפסול אתרוג זה בשבעת ימי החג שעברו והיום שפסלתי אין בו מצוה. וכשם שיש לי הנאה בפיטם זה, כך הייתי נהנית לראות עץ הדעת שאמר הקב”ה לאדם וחוה לא תאכל ולא הייתי עובר את ציוויו. ותקבלני ברצון את תפילתי ואת תחינתי שלא אמות מלידה זו, ותושיעני לילד בנחת  ובלי צער  ולא יהיה לי ולא לולדי שום נזק, כי אתה הא-ל המושיע”.

לידה קלה שמחה ובריאה, וילד בריא ומוצלח בכל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כמו שהובא במאמר שם, יש מהפוסקים שטענו שזו הנאה מהאתרוג , ובהו"ר עדיין הוקצה למצוותו, ובמאמר הנ"ל ענה לטענתם.
    ולכן שאלתי מה ההוראה המקובלת בין פוסקי דורנו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל