שאלה:
שלום רב, אישה אשכנזית שנוטלת ללולב האם היא צריכה לברך שהחיינו? ואם כן, אם לא בירכה ביום ראשון, האם מברכת ביום שני?
תשובה:
אשה אשכנזיה שמברכת על הלולב מברכת גם שהחיינו, זה דין פשוט, הדיון המעניין הוא במקרה והיא אחר כך אוכלת ממנו לסגולה וכדומה אחרי החג, וכמו שיש נוהגים ללידה קלה, האם תברך שהחיינו על אכילתה אחר שכבר בירכה על פרי זה שהחיינו מחמת המצוה [שהרי מעיקר הדין מברכים על ראיית הפרי החדש ולאו דוקא בעת אכילתו]. אכן לדעת המשנה ברורה רכה טז בלאו הכי לא מברכים שהחיינו על אכילת אתרוג כיון שהוא דר באילנו משנה לשנה, והנדון הוא רק לדעת הבן איש חי שנה א פ' ראה אות יא שחולק וסובר שגם על אתרוג מברכים ברכה זו.
מועדים לשמחה.