לתרומות לחץ כאן

5% בעת ביטול עסקה

שאלה:

בתי הזמינה מוצר מסוים במשלוח ושילמה עליו 520 ש"ח באשראי
המוכר התחייב שהמוצר יגיע תוך שבוע, וטען כי לאחר מכן הודיע שקצת יתעכב בשל החגים (בתי טוענת שהוא מעולם לא ציין זאת בפניה)
בפועל, לאחר שבוע הוא שלח מייל שהמוצר הוחזר אליו על ידי חברת המשלוחים, והוא ישלח אותו שוב רק לאחר יום כיפור, מה שיגרום לעיכוב נוסף ואפילו משמעותי בקבלת המוצר.
הבת ביקשה ממנו את הכסף בחזרה בזיכוי לאשראי, והוא אמר שהוא מוריד 5% בשל הביטול, עבור העמלה של חברת האשראי.
לא הסכמנו וממש הפעלנו עליו לחץ לזיכוי מלא, והוא החזיר לנו את כל הסכום, אך הצטער מאוד.
נשמח לדעת מה דעת ההלכה בעניין

תשובה:

שלום וברכה,

ה5% שזכאי המוכר לקבל בביטול עסקה חל רק כאשר הקונה החזיר את העסקה והביטול היה מחמתו. במקרה שלכם שהעסקה לא סופקה ללקוח, זה אחריות המוכר על האיחור, ובמקרה כזה אין זכות למוכר לגבות 5% על ביטול העסקה כיון שהעסקה לא התקיימה מצד המוכר. ולכן אם היה איחור בהספקת העסקה זכותכם לדרוש החזר מלא.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל